• Lijn is open voor men met een medische indicatie en/of verklaring van (huis) arts, specialist of fysiotherapeut.
  • Stay safe xxx

 

SlimDiet is een eiwitdieet. Het bestaat uit 4 pijlers. Tijdens de afzonderlijke fasen, werk je toe naar een normaal voedingspatroon. SlimDiet richt zicht zowel op mannen als vrouwen, maar Lijn begeleid enkel vrouwen. Leeftijd tussen 18 en 65 jaar, die moeilijk van de overtollige kilo's afkomen en het jojo effect zat zijn.

Tijdens de lockdown periode, zijn veel mensen online afslankproducten aan gaan schaffen. Omdat de sportlocaties gesloten zijn en men toch van de corona kilo's af wilde.

Begrijpelijke stap, maar ik, als coach, moet je wel meegeven dat dit niet de juiste manier van afvallen is.

 

Een coach zorgt er voor dat je gestimuleerd wordt in je afvalproces. Maar fysiek contact is heel erg belangrijk!  Wanneer je online je streefgewicht in moet vullen, is dit gebaseerd op cijfers, statistieken, leeftijd,  maar nooit op de persoon zelf.  De online coach heeft je dan nog nooit gezien en kan dus niet bepalen welk gewicht het beste bij jou past. Voor mij is 70 kilo bijvoorbeeld te veel, voor een ander zou dit perfect zijn. Je kent de achtergrond ook niet van een klant, het intake gesprek is daarom zo belangrijk.

 

Zorg er dus altijd voor dat je een fysieke coaching krijgt, om latere problemen te voorkomen. Enkel dan kun je starten met dit soort diëten.

 

 

De actieve fase bestaat uit:

Stap 1

Je neemt 4-6 zakjes SLIMdiet producten per dag en dit vul je aan met groenten: rauwkost, wokgroenten en/of gekookte groenten. Veel van de SLIMdiet producten kan je bereiden in combinatie met groenten; wat dacht je van een goed gevulde boeren omelet.  Een afgeladen pizza of een pan vol wokgroenten met rösti Er zijn vele variaties mogelijk. Op de pagina recepten kan je hier meer over vinden.

Als je 75% van de gewenste af te vallen kilo’s kwijt bent ga je over naar:

Stap 2

Je neemt 3-5 zakjes SLIMdiet producten per dag, nog steeds aangevuld met onbeperkte groenten. Maar nu neem je bij je avondmaaltijd i.p.v. een zakje een stukje vis of vlees. In deze fase val je nog steeds goed af. Je bereikt aan het einde van deze fase je streefgewicht!

Overgangsfase SlimDiet

Deze fase brengt je geleidelijk terug naar een normaal eetpatroon. De hoeveelheid proteïne maaltijden wordt verder afgebouwd en normale maaltijden met fruit, zuivel en brood worden toegevoegd.

 

De overgangsfase bestaat uit:

Stap 3

Nu neem je 2-3 zakjes en/of een reep en voeg je een ontbijt toe, bestaande uit brood, fruit en zuivel. Deze fase is zeer belangrijk, als je hier te kort in blijft zal je weer (snel) aankomen.

Stap 4

Hier neem je 2 zakjes en/of een reep en voeg je naast het ontbijt ook de lunch toe bestaande uit: groenten, brood, fruit en zuivel.

Deze periode is cruciaal om het jojo-effect te voorkomen.

Je bereikt het beste en blijvende resultaat als je goede begeleiding krijgt!

 

‘Blijf op gewicht’ fase

Dankzij de verschillende voorgaande stappen ben je niet alleen van je overgewicht verlost, maar ben je ook voorbereid op een terugkeer naar een normaal en gezond voedingspatroon, met als enig doel:  Het behoud van je ideale gewicht.

Gewicht verliezen is met het eiwitdieet vrij gemakkelijk, het gewicht behouden is een heel andere zaak. Daarom kan je iedere maand, voor een jaar lang, langskomen om weer even te wegen, te checken of je het nog steeds goed doet, en even gezellig bij te praten en eventueel een hart onder de riem cadeau te krijgen.

 

Het stok achter de deur pakket

 

Jouw voedingspatroon na het dieet zal er ongeveer zo uitzien.

  • Ontbijt: 1 snee donker brood of 2 beschuitjes of 3 knäckebröd. 125 gram magere yoghurt of kwark of melk. 1 vrucht of vers geperst sap van 1 vrucht.
  • Snack om 10.00 uur: 1 zakje of eiwitreep of een glas magere melk of een stuk fruit.
  • Lunch: onbeperkte groenten (behalve mais, bonen, erwten, linzen of schorseneren), 2 sneetjes donker brood, 125 gram magere yoghurt, kwark of melk. 1 vrucht.
  • Avondeten: onbeperkte groenten en 100-120 gram mager vlees of vis of 2 eieren aangevuld met 200 gram zetmeel (pasta of aardappelen of 60 gram ongekookte rijst). 
  • Het is het beste om aan te leren niet meer dan 3 a 5 keer per week zetmeel te eten. Kortom, je eet lekker en gezond en je bent je overtollige kilo’s kwijt!!

 

Hierbij blijft koolhydraat beperking belangrijk. Na uitschieters in weekenden of vakanties kan je altijd via fase 3 met bijvoorbeeld tijdelijk 3 zakjes, weer terug naar je behaalde ideale gewicht.  Je zal merken dat je beter gaat luisteren naar je lichaam en meer in balans gaat leven en eten.

 

 

 

Direct een afspraak maken?